Forum męskiego hobby

Forum teamu Fast_Drive_Team


#1 2007-05-08 12:06:30

your_jarecki

Administrator

5738918
Skąd: Wodzisław Śląski
Zarejestrowany: 2007-04-19
Posty: 94
Punktów :   

BMW M3 2007

Zbudowany na bazie BMW serii 3 Coupe M3 jest już czwartym wcieleniem (po raz pierwszy BMW M3 pojawiło się w 1986 r.) chyba najbardziej usportowionego modelu cywilnego bawarskiej marki. W stosunku jednak do swojego pierwowzoru różni się zarówno pod względem stylistycznym, jak i technologii.
Wyróżniająca jest również niezwykle lekka konstrukcja - BMW M3 jest np. pierwszym autem w tym segmencie, którego dach z tworzywa sztucznego został wzmocniony włóknami węglowymi. Oprócz struktury nośnej z BMW serii 3 Coupe przejęte zostały tylko drzwi, pokrywa bagażnika, szyby oraz lampy przednie i tylne. Wszystkie inne komponenty zostały skonstruowane specjalnie dla nowego BMW M3.

Już pierwszy rzut oka na to auto zdradza jego pochodzenie. Charakterystyczne dla aut z rodziny M są maska silnika z wyraźnym sklepieniem tzw. powerdome i dwoma wlotami powietrza, a także kształt pasa przedniego i tylnego, skrzela w przednich ścianach bocznych, progi oraz lusterka zewnętrzne i 18-calowe obręcze kół ze stopu lekkiego o wyglądzie typowym dla BMW M. Z tyłu uwagę zwraca niewielki spojler na klapie bagfażnika oraz umieszczone piętro niżej cztery końcówki układu wydechowego.

Wewnątrz nowego BMW M3 znajdziemy charakterystyczne podwójne zegary z białym oświetleniem i czerwonymi wskazówkami, kierownicę skórzaną i nowo zaprojektowaną konsolę środkową. Listwy progowe ozdobione logo M, oparcie stopy kierowcy z metalu, specjalny kształt i kolor wewnętrznego obicia drzwi oraz wysokogatunkowe materiały, takie jak aluminium czy skóra, są dalszymi rozpoznawczymi elementami nowego M3.

Jednak największa rewolucja zaszła pod przednią maską. Po 15 latach, odznaczany wielokrotnie tytułem Silnika Roku ("Engine of the Year"), sześciocylindrowy silnik rzędowy został zastąpiony przez lżejszą o 15 kg ośmiocylindrową jednostkę. Z pojemności 3999 cm3 silnik V8 (wyposażony w układ zmiennej regulacji faz rozrządu Double VANOS) generuje moc 420 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm osiągany przy 3900 obr/min. Maksymalna prędkość obrotowa osiągana jest dopiero przy 8400 obr/min.

Imponujący napęd, który przenoszony jest na tylne koła za pomocą sześciobiegowej skrzyni manualnej oraz nowo skonstruowanej przekładni głównej (wyposażonej w adaptacyjną blokadę mechanizmu różnicowego), pozwala na uzyskanie ze startu prędkości 100 km/h już po 4,8 sekundy. Maksymalna prędkość ograniczana jest elektrycznie przy 250 km/h. Średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosi 12,4 l/100 km.

Skontruowany od nowa układ jezdny, niemal w całości wykonany z aluminium, jest bardziej sztywny, co ma zapewnić idealne warunki dla dynamicznej jazdy. Jednocześnie pozwolił on na dalszą redukcję masy pojazdu. Nowe M3 wyposażone jest w układ elektronicznej kontroli amortyzatorów (EDC), który poprzez regulację siły tłumienia optymalizuje zarówno wahania pionowe, jak i kołysanie na zakrętach oraz podczas przyspieszania i hamowania, pozwala wybierać przyciskiem trzy tryby amortyzacji – normalny, komfortowy i sportowy.

http://www.motogazeta.mojeauto.pl/cms/content/repository/images/zdjecia2007/04-10/bmwM3_1_d.JPG

http://www.motogazeta.mojeauto.pl/cms/content/repository/images/zdjecia2007/04-10/bmwM3_2_d.JPG

http://www.motogazeta.mojeauto.pl/cms/content/repository/images/zdjecia2007/04-10/bmwM3_3_d.JPG

http://www.autogaleria.mojeauto.pl/zdjecia/b/bmw_m3/1439_21_bmw_m3_d.jpg


http://img502.imageshack.us/img502/2876/wariat23podpisoq3.jpg

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.whoisnext.pun.pl www.bloodcraft.pun.pl www.privs-metin2.pun.pl www.7b2009.pun.pl www.muzago.pun.pl